Friday, 31 October 2014

ESP sayangku

Assalamualaikum,...

Hi there..

Anda tahu tak..(wah tetiba anda bagai) bahawa protein adalah perkara terpenting dalam badan kita?Mari sini saya terangkan. Silakanlah mariiiiiii

Sebab dari protein terhasilnya sel-sel dalam badan kita ni. Ok tengok gambar, baru dapat tangkap kata-kata saya ni. Tangkap jangan tak tangkap ye.

sumber : google
kepentingan protein dalam badan. sumber : google

Ok nampak dah ye. Dari sel >>tisu>>organ>>sistem>>sistem...haa terhasilah saya, anda, kamu kamu semua nih..ada sedar tak sebelum ni?kena ambil tahu jugak ye komposisi dan komponen diri kita ni dari mana asal usul kejadian..hahaa tetttttt melalut.

Baiklah semua dah sedar diri dan menyedari bahawa keberadaan kita ini adalah dari sel kan. Jadi haruslah ketahui kejadian sel tu macam mana. Sudah tentu terbentuk dari sumber protein yang kita makan hari-hari. Tahu kan sumber protein? Tak tahu takpe, kut-kut lupa mamasihatcantik sudi memasukkan gambar (google je kan apeadehal??) Silalah

sumber:google
Alah semua orang tahu kan? susah-susah je tepek gambar..hmm
semua orang makan kan semua dalam gambar tu kalau tak makan certain je kan. Oleh itu takde masalah lah sel dalam badan ni nak berhasil dengan jaya nya..wahhhh siapa cakap? Kalau macam tu takdela masalah-masalah berikut :
  • anemia
  • sakit buah pinggang
  • penyakit hati
  • tahap kolestrol tinggi
  • tekanan darah rendah
  • kandungan gula dalam darah rendah
Aihhh macam-macam lagilah kesannya taknakla tulis banyak-banyak penyakit ni, siapa suka sakit kan?hihii
Oleh itu pastikanlah anda mendapat protein secukupnya setiap hari. Ya saya tahu ada antara kita memang cukup jaga makan nya. Tip top sayur, ayam, daging semua dah ikut portion..tapi sayangnya anda tertipu dengan jumlah protein yang anda dapat dari makanan itu. Nak tahu lebih lanjut pasal protein yang kita ambil harini selamat ke tak, cukup ke tak boleh refer kat sini. Saya pun rujuk disitu untuk menambahkan ilmu didada.

Hakikatnya memang begitu. Boleh dikatakan apa yang kita makan harini belum tentu semuanya selamat. Sekadar untuk mengenyangkan jelah. 
Dipendekkan cerita, (ni motif postnye ni) saya sangat rekomen ESP dari Shaklee ni ha. Saya ada ceritakan sedikit sebanyak pasal ESP dalam entry ini dimana saya jatuh cinta padanya sewaktu mengandungkan si kembar tahun lepas. Mari saya rungkai lagi apa yang best sangat ESP nih sampai makcik-makcik di taman perumahan hari-hari bergosip pasalnya..

Apakah kehebatan ESP sehinggakan makcak dan pakcak bergolok gadai membeli satu set promo beli 6 percuma 1..memang mereka bijak berbelanja kan..berbaloi-baloi..mihmihmih

Fakta tentang ESP :

NON-GMO. What does it mean?tanya pakcak..yelah beliau dah berbelanja banyak, wajarlah beliau nak tahu. Ok maksudnya begini pakcak, ianya di proses secara organik. Sebagai contoh kalau pakcak nak pilih buah tembikai di pasar semestinya nak yang biji dalamnya nampak kehitaman , banyak dan buahnya agak kecil berbanding kalau teknik GMO buahnya besar namun bijinya masih putih kecil-kecil.


• Bgaimana nak pastikan setiap ramuan yang digunakan dalam ESP ini adalah natural dan berkesan? Ini yang best dan rasa selamat sangat sebab nya Shaklee mempunyai ahli botani sendiri yang memantau keadaan ini. Hebat kan?

• Mengandungi paras GI yang rendah yang mana sangat bagus untuk anda yang nak diet.

• Mengandungi 14g Protein untuk setiap sajian. Protein ini dijaga baik, diproses pada suhu yang rendah untuk menjaga kualiti protein yang tinggi.
• Mengandungi 9 asid amino yang penting untuk fungsi badan (amino asid perlu) dimana asid ini tidak boleh dihasilkan sendiri oleh badan kita. Lagi 11 jenis asid amino boleh dikeluarkan sendiri oleh badan. Pentingnya asid amino ni, ianya membantu MENGHASILKAN SEL-SEL BARU.--->>>> sebab tu kalau nak kulit cantik dan sihat pakcak kena suruh makcak makan ESP manyak-manyak k?
• Mengandungi Isoflavone yang bersesuaian dengan hormon lelaki dan wanita yang mana boleh mengurangkan risiko kanser payudara dan prostat, juga melegakan gelaja menopaus yang banyak mengganggu emosi wanita yang luhur hati budinya :)
• Mengandungi Phytohormone yang juga berfungsi seimbangkan hormon lelaki dan wanita (tidak meningkatkan hormon terlalu tinggi)-->>hormon tak stabil pun boleh mengundang penyakit tau pakngah, makngah
• Untuk wanita khasnya, ESP menyokong perkembangan bayi dalam kandungan, malah  ESP bertindak menghasilkan pertambahan kalsium dalam makanan sekaligus meningkatkan penghasilan susu ibu. Kiranya ESP membantu dari saat mengandung-->>melahirkan-->>menyusukan-->>membesarkan(?)-->>mendidik hingga dewasa adalah tanggungjawab kamu wahai ibu bapa..haha tetiba 

Oihh kalau nak cerita kisah ESP ni memang 1001 malam pun tak habis, jari jemari mungil i pun boleh kebas hokay. Nampak tak betapa banyaknye kebaikan dan kelebihan ESP ku sayang ini? Jadi makcak dan pakcak (siapa mereka sebenarnya??) tak perlu risau kebarangkalian membazir melabur dalam pembelian ESP, OK?

Cukup takat ni dulu ye, jangan sedih kakak akan update lagi di entry lain. Kakak ada hal ni ye. Lagipun kakak ada penyakit suka melalut bila bercerita jadi baik kakak stop dulu disini.



Tiba-tiba kakak kan.



Nak beli ESP tak? Tinggal 13 jam je lagi lebih kurang waktu promosi beli 6 percuma 1. Jangan meraung selepas ketinggalan ye, kakak dah bagi amaran ni. Cerita kebaikan pun dah. Buatlah keputusan yang bijak. Rasa mahal ke? Well, think again.


Thank you for reading this.