Friday, 5 December 2014

SR Vitamin C

Assalamualaikum



Oleh kerana bulan ni promosi Vitamin C jadi haruslah diriku bercerita sikit mengenainya. Jom tengok dulu Fakta Tentang Vitamin C Shaklee yang membezakannya dengan vitamin yang lain di pasaran.


  • Setiap tablet mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buahtersebut ke dalam tubuh kita setiap jam.
  • Ujian klinikal telah membuktikan bahawa di dalam setiap 2 tablet Vitamin shakle (di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal dalam plasma darah kita selama 24 jam.
  • Setiap tablet juga mengandungi 120mg bioflavonoid (25% darinya diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex--->>yang berkemampuan meningkatkan keberkesanan Vitamin C dalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

APA PENTINGNYA VITAMIN UNTUK BADAN KITA?


  • Membentuk kolagen- merangsang pembentukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, kalau anda makan vitamin C ini secara berterusan ianya mampu mengurangkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik..waaahhhhhhhhh kan?Amazingnya...dalam erti kata lain kulit akan sentiasa anjal lah..patutla masalah kulit kusam saya makin menghilang :)
  • Memperbaiki Simptom Pendarahan- Kekurangan vitamin C boleh mengakibatkan gusi berdarah, lebam dikulit, lambat sembuh andai tercedera, kulit kering, ruam dan kulit kasar. Ok sila check diri masing-masing adakah anda mempunyai masalah-masalah itu? Kurang Vitamin C lah tu yer. Sila makan vitamin C tanpa fikir panjang.
  • Peningkatan Sistem Imun- Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, asthma. Juga mempercepatkan proses penyembuhan dan megurangkan symptom flu dan selesema.
  • Memerangi Kanser- Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.
  • Mencantikkan Kulit- Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembentukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.
  • Memperbaiki Insomnia- juga membantu melegakan stress atau masalah berkaitan mental seperti keresahan.
  • Mengekalkan kolestrol sihat- mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi. 

TAHUKAH ANDA??


  • sebatang rokok mampu melupuskan 20-100mg vitamin C
  • keresahan akan mempercepatkan penyusutan vitamin C
  • kontraseptif (ubat pencegah kehamilan) dan pil penahan sakit akan menyusutkan vitamin C
  • terlebih dos vitamin C (melebihi 12 kapsul) akan menyebabkan sedikit cirit birit.

FAKTA MENARIK!!


Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkannya sendiri. Tambahan pula vitamin C larut-air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil Vitamin C setiap hari. Ianya tidak memberi kesan toksik.

Kajian dari Dr. James Scala telah menunjukkan adalah selamat untuk mengambil 5,000mg (10 tablet) hingga 10,000 (20 tablet) Vitamin C sehari. Dr. Pauling yang menemui vitamin C mengambil 18g ( 18,000mg) sehari dan beliau sihat secara fizikal pada umur 94 tahun.

Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum. Oleh yang demikian, buah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan Vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.

WOWWWWWWW!!!!Saya tertarik sungguh dengan fakta yang ini. Memang teruja sangat dan rasa beruntung la dapat kenal vitamin C Shaklee nih. 

Saya pun makan tau..hasilnya saya suka kulit wajah saya sekarang..

seriously dulu kulit saya agak kusam kalau tak berkrim & berbedak..sekarang ok lah tak payah bedak dah..suksa sangaaaaatt
Ok Bai...
contact 0122570028 for order k.
myfb page : Sakila Rani