Thursday, 8 January 2015

Bonus ohhh bonus !!!

Assalamualaikum

adakah sudah terlewat untuk bercerita tentang ini?

anggaran ura-ura mula-mula bonus nak dapat 5hb..siap ada yang dah habiskan gaji shopping sakan sebab tahu bonus akan dapat..wahhh rakus kome kan..rakus dan berani..tahniah!!

sekaliiiiiiiiiii..gigit jari kauu..hamek kauuuuuuuu...


heheee jahat kan saja besarkan gambar...

aku?tak terkedu pun..seriously..tak tipu..aku adalah manusia yang tak endahkan segala macam hal-hal macam ni..kalau tanya tangga gaji aku sekrang pun aku macam."hah??kejap nak bukak portal..view slip gaji :D..serius tak tipu..dahla gaji gomen jenis ada sen-sen kat belakang tu nak jumlah tepat memang mak tak hengat nyah..kalau gaji RM3000 tepat, memang mak hapal..gagagagagaaa ada hati nak gaji banyok kerja malas!!!mane ade malas..i work SMART hokay...terkocoh-kocoh is my style..takde pape lek lek jelah..hahahahha

tentang bonus...memaang aku chill je dia nak tangguh  ke tarikh bila pun..tak terperanjat tak terkesima apetah lagi tergamam membutang...over sungguh munggg!!! macam banyak duit je gaya nya kan..taklah bukan camtu..aku cukup cukup makan je..cuma aku tak harapkan duit lebihan dan aku tak target bonus tu nak buat ape buat ape..takde impian berkaitan bonus ni..sebab bonus shaklee aku laaaaaaaaaaagiii banyak..HAHAHHAHAH ok poyo..tolong jangan percaya!!!

ada yang berharap bonus ni bolehlah buat belanja sekolah anak persiapan diorang semua tu pakai duit bukan pakai daun kering..tapi masih terlambat kalau nak harap bonus kan sebab majoriti anak daftar sekolah hujung bulan 12 tuh..Amani daftar 30hb..ok fine mungkin ramai yang pinjam duit kat memane dulu sebab dah tahu nanti dapat bonus boleh bayar balik..bagusla tu ada inisiatif..boleh terima..tapi kalau habiskan duit shopping dulu..takpe nanti ada bonus...errkk?? yang ni aku tak berapa boleh terima sikit..maafla duit korang kan buatpe aku nak kecoh..ok aku diam..heee

masing-masing punya hidup, sendiri fikirlah kan..apa keutamaan apa keperluan..apa kepuasan..aku, sejak dah ada anak ni keutamaan tu memang dah jatuh pada diorang lah..bab sekolah kalini baba dia setelkan semua..takut nak total jumlah..seriauuuuuu..makin botakla baba yang dah sedia botak tu..(tak pernah aku tengok beliau berambut) :)

untuk tahun depan persediaan aku..main kutu la jawapnya..takkan laki nak tanggung sokmo..sama-samalah kan..buat anak sama-sama kan?<<== soalan apekah ini??

ini yang aku nak sampaikan sebenarnya..janganlah sesekali kita pertaruhkan nasib yuran dan keperluan sekolah anak-anak ditangan BONUS yang belum tentu dapat ke tangan..lagilah macam aku bawah badan berkanun..apa pun boleh jadi..

so kita kena bersedia dari awal..menyimpan sikit-sikit..dan beli sikit-sikit barang anak..beli sekali gedebuk memanglah rasa macam kembang kempis hidung nak bayar..aku tahun ni Amani darjah 1, Auni 5 tahun..yang 5 tahun pun tak beragak yuran dia kan..baru sekolah under MAIWP tu..kerajaan!! kalau swasta lagilah kau..

apa pun tahniah lah yer..dah confirm bonus kita di bayar bila ...seperti petikan dari http://www.beritasemasa.com.my/pembayaran-gaji-bonus-penjawat-awam-2015
  • Pemberian dan pembayaran bonus kakitangan awam 2015 bakal dibuat bayaran pada 15 Januari 2015 bersamaan hari Khamis
  • Yang menariknya lagi tarikh pembayaran gaji bulan Januari 2015 turut diawalkan dan dibayar bersama-sama dengan bayaran bonus Bajet 2015.
selamat berbelanja...sangaaaaaaaaaaat kan?
:)