Thursday, 5 February 2015

Glamer Ke Ada Anak Kembar?

Assalamualaikum


Soalan apakah itu?bukan nak riak ke ape eh..sesaja terfikir nak cerita pasal pengalaman ada anak kembar ni kan..memang hanya yang terpilih Allah beri anak kembar. DIA saja yang tahu kenapa dia beri sekian-sekian orang ini anak kembar. Kalau aku rasa tak mampu, tapi DIA kata MAMPU sebab tu DIA beri. Kadang-kadang aku rasa hikmah disebalik bukan semua orang ada anak kembar adalah supaya tak semua mak merasai stress to the max..gahgahagah taklah..juz kidding!mak lain penyabar..aku je ;0

tergedek-gedek berdua tu...ni kali ke berapa baru diorang jejak tanah sejak kaki boleh bertatih..hahaa kejam mok pok die kurung anok!

Ok baiklah..everytime kami pergi mana-mana..yang aku perasan..bangsa kita akan jeling-jeling intai stroller..dari hujung-hujung je mata diorang perati..senyum tidak ape pon tidak..eh aku pun tak expect senyuman dari mereka tapi kan rude macam tu jeling-jeling..baik tak payah tengok..eh emo pulak.ngehngehngeh

tapi bangsa lagi satu tu memang tak segan silu tunjuk diorang terujaaa...biasanya memang akan datang dekat..

"wahhhhhhhhh twins ah?

"boy ke girl?

"umur berapa?

"bersalin normal ke ceaser?

"so semua anak empat girl?

"so cuteeeeeee

"kalau sorang sakit dua-dua sakit?

"sorang nangis dua-dua nangis?

"yang mana keluar dulu?

"selang berapa minit?

"ada keturunan twin ke? <<--- ni soalan paling top

ni kat JJ..celebrate beday weolss kat secret recipe..macam tokey kaki mereka kan?anak tokey la katakan..hahaa

macam-macam soalan...aku tak kisah pon nak jawap..memang aku jawap je dengan ramahnya sambil berangan artis tersohor..hahahahah seriously tak kesah..orang teruja kan?ape pulak nak marah dan nak menyombong..yang bengangnya orang jeling-jeling tuh..aku rasa macam aku selebet sangat ke anak ramai bawak pergi mall ni bising-bising anak tak duk diam kan..yelah mimik muka sesetengah orang nih agak annoying ko tau! Taktaulah emosi aku je kot..tu pasal aku jarang bawak anak-anak keluar..satu sebab takleh handle diorang semua..satu lagi tak suka orang pandang-pandang..apehal ntah kan?itu tajuk diatas tu bertanya 'Glamer ke ada anak kembar?'kahkahkah jawapan nya kalau ko jenis syok sendiri dan perasan tak sudah..maka GLAMER lah weyhhhhhh..hahhaa mau tak glamer sepanjang jalan orang tengok..orang tegur..

si Alma & Akeila ni (saje guna nama belakang pulak biasa Dina Dini sokmo,busann =) memang aku jarang gilerrr bawak turun bawah rumah..boleh kira kut berapa kali je sepanjang diorang lahir sampai umur diorang dah hampir 15 bulan nih..tapi sekali bawak turun memang,........ni yang nak kata glamer sikit ni sebab ginilah..sepanjang jalan kena tegur..masa bawak turun time aku cuti jaga diorang tak sihat aku turun gi tapau lauk terpaksa bawak diorang yang demam-demam tuh..waktu tengahari pulak tu budak sekolah ramai kat bawah..habih di interview nya aku siap kerumun..ajak kawan-kawan pulak tu..kau rasa? macam aku bawak turun hape je kan..

'wahhhhhh...ada dua...weiii meh tengok sini..ada dua...(macam patung mainan kan bunyinya ada 2..)

'kembar ye cik?(singkatan untuk makcik bukan miss ye =p)

'waaaa...acik tambah jadi dua ye kereta ni?(boleh?soalan gitu?stroller tula maksunya aku renovate jadik 2 ke maksud soalan dia tu..alaaa bebudak sekolah rendah punya soalan..aku sengih je)

'ehhh..tengok2..sorang senyum..sorang masaamm (depends kadang si Alma yang masam si Akeila senyum..ikut mood..haritu dua-dua tak sihat..aku tak tau yang mana senyum)

'sorang garang..sorang agi kelakar...(biasa muka garang tu Alma..muka Akeila bonyo sikit)

yang couch hijau tulah si garang Alma..hahaha tengok si Akeila..bonyo2 je kan..muka baik..tapi ni masa umur 6 ke 7 bulan kut..sekarang dua2 dah pandai meradang!!


masih lagi nampak garang si Alma tuh..dia di atas..siap tunjal2 kepala adik kat bawah tu hah..patutla tiba2 si adik melalak..mama mana nampak kan..adoiii la..kerusi ni mampu ada satu je okeh?

macam-macam ragam..bebudak lagilah excited tengok makhluk tecik serupa sebijik sebojon ada dua gitu..macam tengok cermin katanya..

yang kakak-kakak makcik-makcik yang bersidang kat bawah tu lagilaa..tak pernah nampak pun si kembar ni katanya..duk mane?ohhhhhh blok B ya..tak pernah nampak pun..tak tau pulak ada kembar kat sini...hahah lawak jugak 2 posen..takkan aku nak war-warkan dekat perbadanan Cendana ni hah bahawasanya lahirnya kembar aku pada 21 Nov sama tarikh lahir ngan aku lagik tuh, mohon buat majlis besar-besaran ya..haaa kan?

tengok tu..nampak beno excited..terjongoi2..dapat jejak lantai yang luas..mau tak excited..biasa tatih kat umah sekangkang kera je kan..

Gitulah kisahnya....

persoalannya..GLAMER ke?

harap dah terjawap ya..kehkehkeh