Monday, 31 August 2015

Omega untuk Amani

Assalamualaikum^^

Dalam 4 orang anak dara mama, Auni sorang je takde masalah kulit alergik. Si Amani, dina & dini memang kulit sensitif sangat.. Baba kata ikut dia kut sebab dia ade enczima dan waktu kecik selalu berkudis siap adik beradik letak nama manja 'abuk' singkatan dari 'cabuk'... (Sampai skg panggilan ni:D)

Hahaha sian si bulap mama kene ejek ye?^^ jangan anak dara die pulak kena kang.. Tu pun kadang kalau hari sukan amani tak pakai inner lengan panjang, ada dah budak lelaki tegur kulit dia..

Alahai budak lani kan..,

Kat kampung ada gak yang tegur.. 'Siannya lah.. Orang comel, kaki berparut habeh..,'

Erkkk mama tak tau aihhh nak respon camne.. Orang tua kut yang cakap tu :/

Sian Amani.. Dia punya alergik mama pelik sungguh.. Kejappp je dah terkerok2 gatal duk menggaru sampai berdarah2.. Tapi doktor cakap dia takde enczima..

Tak daya dah mama tengok kaki dia ngalahkan orang masuk bendang :))))

Sekarang ni mama cari inisiatif lain la sebab nak elakkan alergik nya tu,mama pun tak pasti ape yang dia alergik.. Doktor kata boleh jadi alergik habuk, udara, cuaca, serangga dan lain2.. 

Tang udara tu, tukar udara pon tkleh contoh balik kampung! Hah siaplah.. Kena gigit serangga sikit je tapi dia punya merebak..

Langkah mencegah dari lagi teruk, mama bagi dia omega guard! 


Ni gambar kat kampung.. Setia dia bawak balik omega ke kampung^^
Sebijik sehari.. Omega memang elok untuk kulit sensitif selain bagus untuk otak..

Lepas ni kalau ada kesan lagi baik mma update ya! 

Kalau stok omega dah nak abeh sanggupla mama tak makan, janji dia dapat makan sampai mama oder baru.


Mama takpe, mama makan untuk bakar lemak je.. Kulit amani lagi penting kan?

Jom oder!